Never give up there`s always a way wwwseglarbruden.blogg.se - september 2013

wwwseglarbruden.blogg.se

20:32:41

Träningen! 😊❤️
Tyckte att träningen gick bättre än förväntat, fast måste träna på mina rull slag dom är inte så bra kan man ju säga, känner mig som en flodhäst i min båt,haha! Skönt med sista höstcupen, det börjar bli så mörkt nu, på söndag blir det förmodligen c55. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta lite mat. 😊❤️

14:45:26

Segling/tennis 😊❤️👌
På bussen med bästa Linn!
Hem och plugga kanske ska ut och springa innan träningen. Inte världens roligaste väder att segla i men idag är det sista höst cupen, ganska skönt för att det börjar rikigt kallt ute nu. Mindre och mindre träningar nu snart blir det c55 och sen börjar väll isen att lägga  sig så blir det ingen mer segling, har bestämt  att jag ska börja träna tennis när seglar sesonägen är över, behöver hålla mig i form. Det är det bästa sättet att göra det, trycket jag!

07:34:48

Frukost 😘❤️

20:21:29

Kväll ❤️
Kom nyss ut ur duschen, tänkte plugga lite till eller vet inte om jag orkar. Imorgon måndag, hatar måndagen skolveckan börjar och mer läxor att göra, fyy! Nu ska jag borsta tänderna eller något! ❤️

18:26:14

söndag 🍁🍂🍃
Tjena!
Sitter och pluggar för fullt med musiken dunkade i öronen, tända ljus och en härlig kopp te! Var funktionär i morse på Ingelsta, med Johanna och en massa andra tjejer, bärde hinder upp för en jätte stor backe, stod på banan och frös och åkte i en traktor skopa, vilket var väldigt roligt❤️

14:02:41

Promenad 👌❤️
Hola, ute på promenad med Pia och syskonen❤️ Mina duktiga syskon har varit hundvakt för Pia. Johannas morfar hund, lyckliga som har fått tagit hand om henne!! 👌❤️

2013-09-28
20:06:47

Grymt kul ❤️
Hej, hemma oss bästa vännen, kollar på film och äter godis och chips, mys pys!
Hängde med ut och rida idag, red Laura, shit vad kul vi hade galloperande i skogen, stubb åkern och grus vägen.
Nu ska jag fortsätta kolla film, hejdå 😘❤️

2013-09-28
11:35:14

Igår! <3
Hej, igår så hängde jag mes ut till stallet, jag red Druvan, vilken fart vu hade alltså. Kommer en video senare som ni måste se! Igår så sov Johanna oss mig, kollade på film och åt ships. Nu är jag hemma oss henne och vi ska snart åka ut till stallet och rida, kanske ska vi hoppa eller så ska vi rida någon ridväg.
Vi får se vad som händer, men nu ska vi åka så, hörs senare! ❤️
Ebba när hon skrittade av Kalle igår! <3

2013-09-26
19:58:41

Mys mys❤️
Hejhej!❤️
 I drotten gick sämst, fattar inte det förra gången på orgenterigen så fick jag C utan problem. Så nästa v. Så ska jag och en annan tjej gå E banan tillsammans, och sen får vi komplettera ivår om vi vill ha högre betyg och det vill jag såklart ha!   Sen jag kom hem så har jag inte gjort så mycket, bara tagit det lungt! Nu sitter jag och syrran, och kollar på en film, med popcorn och bubbelvatten❤️❤️
Kram😘❤️

2013-09-26
05:30:39

Frost! ❤️

2013-09-25
21:18:52

Segling! ❤️
Dagen träning gick väll okej, låg inte långt efter men ändå kom jag inte ifatt..men det är bara att kämpa vidare❤️ Imorgon är det orgentering på idrotten, orgentering är det värsta som finns. springer typ alltid vilse...godnatt ❤️

2013-09-25
15:29:57

Food - hungrig 😋❤️
Hej bloggen!

Kom hem för typ en stund sedan, har haft en ganska vill dag. Var nära på att göra samma engelska steg en gång till, men det visade sig att engelska läraren hade glömt att edsa det, sskköönntt!!!
Nu ska jag byta om till mysis kläder,  käka och senare har jag träning, kram ❤️

(Bjuder på bilden, egopic i mysis kläder)

2013-09-24
16:21:33

Hemma 🌸
Tjena!

Har inte hunnit uppdaterat idag, fullt upp i skolan. Åkte buss hem med bästa Linn mycket skratt och prat. Tog sällskap mes henne och hämtade hennes hundvalp scott, oss var oss hans dagmamma, pratade och så.
Har inte gjort så mycket nu typ kollat på tv och så men nu ska jag nog hoppa in i duschen! ❤️❤️

2013-09-23
21:36:36

Sängen 😊💛
Hola💛

Ledsen för sjukt dåligt uppdatering idag!
Har pluggat mest kurs idag och haft en föreläsning, gick på stan med bästa Emily, Ebba och Johanna på lunchen. Köpte en ny sjal,.. Efter skolan hängde jag med ut till stallet och red Kalle vilket gick bra, en glädje bock och ett litet panik ryk och plötsligt började gallopere, typ två meter bara, det var  något i skogen som han blev rädd för. Sen åkte vi hem till Johanna och pluggade kurs och såg film💛 nu ska jag gå och lägga mig, godnatt 💛❤️

2013-09-22
20:40:47

Trosa ❤️
Hej alla pigga och glada människor ❤️
Själva seglingen gick bra, i början och på slutet så blåste det lite typ 4mps och i mitten så började det blåsa på ordentligt, det var säkert, 13 Mps i byvindarna, annars blåste det 12 Mps.

Det är jobbigt när det blåser hårt men ändå väldigt kul för att det blir en utmaning och speciellt på tävlingar. Då måste man få båten plan, fick hänga ut med hela kroppen, ganska länge, om jag inte hänger ut så välter båten eller så går den upp i vind. Det är en häftig känsla när det  blåser väldigt mycket, stora vågor och man får boten plan. Det känns som att man glider igenom vindarna, man liksom sitter där drar och sliter för livet ❤️

Jag kom 4:e av 5 placerad är faktiskt rätt nöjd av min insats idag, det vikigaste för mig bör jag tävlar är att inte komma sist. Men det är alltid kul att tävla på olika platser, varje tävling ger nya färdigheter! Godnatt ❤️

21:10:06

Ni borde läsa ❤️
Hej hej ❤️

Skulle komma upp ett inlägg nere vid båthamnen men hade ingen teckning, så det kommer nu.
Båten är på taket, imorgon gäller det Sörmlands cup i Trosa! Har inga stora förväntningar på mig själv det är bara 3 zommar  och jag imorgon och det är dom som jag tränar med, så vet hur det kommer att gå. Måste verkligen fokusera imorgon, vill inte komma sist har aldrig gjort det på en tävling så måste komma förbi klara, vi ligger ofta väldigt lika, ibland kommer jag före henne och tvärtom.❤️
Även om jag inte kommer först så är det kul att tävla, om drygt en månad så är det sista sörmlandcupen alltså i oktober, kallt men då kör jag torrdräkt, redan bestämt,haha och det är i Västerås. Så har jag varit med på alla Sörmland cuper förutom Nyköping då jag var sjuk..❤️

Har tänkt på att kanske göra en ny blogg, liksom starta om, bättre inlägg, en fin heder. Börja blogga mer seriöst.
Min blogg statestik har gått upp och ner, vissa dagar flera läsare och vissa dagar knappt några läsare, det är inte erat fel utan mitt, har inte lagt ner tid på min blogg, inga seriösa inlägg men det ska jag ändra på, på det här bloggen eller så gör jag en ny, det har jag inte bestämt. Nu ska jag lägga mig, måste vara utvilad tills imorgon 😍❤️ Godnatt köra blogg läsare ❤️❤️

14:55:13

#7days - Food challange

Fick klippa av början så det blev lite konstigt! Så här kan det gå om man har food challange med sina syskon

10:01:39

Stockholm ❤️
Tjena ❤️

Kommer ett inlägg senare, om bloggen...
Men har haft en grym dag i Stockholm med mami, shoppat en hel del på bästa affären som finns enligt mig, det är One design center. Ni kanske undrar vad är det för affärer och varför jag gilar den, jo det är för det är den enda affären som säljer sjukt snygga och seglarkläder, tampar, kanoter och massa mera, det är den affären som ligger närmast mig.Sen finns det säker andra bra seglar affärer dör ni bor.
Sen var vi på Ikea, bästa stället att hitta roliga och nödvändiga  saker på, köpte en jätte bra liten elvisp, godis, köks redskap och annat, godnatt kom ihåg att ni äger! ❤️

2013-09-20
23:59:32

Förlåt ❤️
Hej, jag vet att min inlägg på sistone har varit väldigt korta och jag har inte skivor mycket, anledningen till det är att inte har haft tid. Mycket läxor, träningar, fullt upp! Men ska ta och skärps mig nu, mer seriös inlägg nu, ska minst skiva 3 om dan, två lorta och ett långt seriöst inlägg.

2013-09-20
15:30:31

Mot Stockholm ❤️

10:13:19

I skolan❤️
Hej, sitter och pluggar teknik ni med bästa Linn! Lägger upp ett längre inlägg om gårdagen senare, puss och kram ❤️😁

2013-09-18
20:19:41

Tandläkaren ❤
Hej hej!
Fick mycket gjort i skolan idag vilket känns bra! Hade en rikigt kul bussresa hem med fina vänner ❤
När jag kom hem åkte vi direkt ner till tandläkaren, min tand sitter inåt i munnen  istället för bevid dom andra tänderna. Så om några månade ska jag få tandställning, måste även dra ut en mjölk tand som stoppar en annan tand, avskyr att dra ut tänder får typ panik och börjat gråta...
När jag kom hem så har jag typ bara pluggat ❤

2013-09-18
15:31:53

Rädd Unn mot tandläkaren nu! ❤

14:24:44

Bussen
Hej bloggen!
Nu sitter jag på bussen med stiss och världens bästa Linn!!!! Hon är verkligen bäst!!! :D

Ha det så bra jag bloggar mer när ajg kommer hem! :)

2013-09-17
11:32:03

Live your life like it was your last day to live! ❤

2013-09-16

11:50:29

Ni måste läsa❤
Hejhej ❤

Var nyss ute i skogen och typ fikade med små syskonen. Jag och syrran gick lite tidigare och brorsan stannade kvar den stund till och njöt av solen. Han kommer springande hem, och jag frågar varför verkar du så trött och jan svara att en hugg orm tänkte bita han, han berättar att den  var typ en halv meter ifrån, han bara satt dör på berget och ormen smög sig på han, fyy vad läskigt, men som tur så sprang han som vinden så att inte hugg ormen bet honom, han säger att han rasade några gånger gånger i skogen, när han tittade bak!

20:07:28

Kväll 😍❤
Hej, haft fullt upp idag, mycket grejer att göra!
Har bland annat sprungit med syrran i en timme och en kvart, hurtiga girls❤
Tänkte börja lägga ut mera videor.
Nu ska jag titta på film med familjen, men lite gott❤

18:27:35

7days

Bara för att jag har så tråkigt..❤

09:04:05

Godmorgon ❤
Hola, ledsen för sjukt dålig statistik igår, orkade inte kasta upp ett inlägg!
Igår så var det ju fredag den 13:e, inget speciellt hände, skolan gick bra, teknik debaten hoppas jag på det bästa, det kändes bra när vi satt och diskuterade så vi får se💜 Städade även mitt rum, vilket va ett tag sen som jag gjorde, Gud vad fint det blev! ❤
Nu ska jag gå upp och fixa mig och den följa med syster till stallet. By ❤💜

2013-09-12
21:29:08

Godnatt 💜
Berättar kort om min dag nu, hänge den Johanna till stallet innan idrotten, vi gjorde mat och så, åkte sen till idrotten, tjocknade oss innan med mars, och klubba,hehe! Idrotten gick bra, vi hade lek och spel, gjorde typ olika lekar. Orkar inte förklara. Mamma hämtad mig  och vi åkte in till stan, köpte en ny idrotts tröja, typ lika dan som jag har fast i en annan färg, älskar den tröjan!
Köpte ett par gummi stövlar som var riktigt snygga, hade inge så det var dax att köpa nya💜
När vi kom hem så åt jag lite snabbt och sen dess har jag pluggat teknik, nu är jag helt slut så godnatt alla pigga människor! 💜💜

2013-09-12
09:29:48

#7days

Kedjan ⛵

Nej nej, jag är verkligen inte höjd rädd...

2013-09-10
20:13:25

Plugg plugg. ❤
Tjena, sitter och pluggar teknik, tråååk!
Ska plugg ett tag till sen ska jag sätta på en film innan jag går och lägger mig! 😘

2013-09-10
11:10:58

Så nöjd! ❤❤

Hej, klippt och färgat håret igår, så nöjd! ❤

2013-09-09
11:08:44

Godmorgon!
Vaknade runt 7 då alla andra åkte till skolan och mamma till jobbet. Sen så sov jag till 10 och gick upp, städade av och gjorde frukost. Musiken dunkar i huset, men nu ska jag fortsätta att städa.❤

2013-09-08
21:49:22

Hejhej, tänkte berätta lite om dagen, imorse åkte vi ut på sjön, stannade på em holme och bara njöt, solade och badade. Efter en timme då kom Denise och Annet paddlande, vi tog en tur och jag hängde med, paddlade under tampar, genom massa vas och solade på något privata solstolar (bara i typ 2 min) hahaha. Efter det så hade brorsan match men jag och dom andra åkte hem till Malmsten, badade,bastade och såg film, innan vi åkte hem ❤👙

https://cdn3.cdnme.se/3951852/6-3/pic_522cd4509606ee4f7c2bd07d.jpg">https://cdn2.cdnme.se/3951852/6-3/pic_522cd4509606ee4f7c2bd07d.jpg" class="image">

20:35:21

Mys ❤

Sitter i soffan med familj och kollar på tv, mormor och farmor har åkt. Det var jätte gott med sushi och tårta, mycket prat och skratt under middagen❤

16:39:10

Fotbolls plan! ❤

Hej, ligger och chillar vid fotbolls plan, föräldrarna mot grabbarna.
Hängde med ut till stallet, berättade väll allt i videon. Snart hemma och förberedda för besök, sushi, glasstårta och presenter😊❤
Tack bästa mamma för perfymen, love it 😊❤

13:27:28

Hola

Skrittar av Laura efter Johanna har hoppat henne! ✌

2013-09-05
09:54:25

Slöjd ❤

Hej, sitter och har slöjd eller väntar på hjälp får damp på sy maskinen! ❤
Men nu ska jag fortsätta, by ❤

2013-09-04
21:54:21

Bästa ❤

Hej hej, fick tillbringa min födelsedag med dom bästa vännerna, tårta på sången, presenter, tack för en underbar dag, älskar er ❤

2013-09-03
06:46:17

16 år! 🎊🎉🎁

Godmorgon, ligger i sängen medans dom andra har frukost jour❤
Inte helt fel att fylla år 💝
Men nu ska jag fortsätta att sova ❤

Bild från igår, blev ganska avundsjuk! ❤

2013-09-01
09:36:14

Godmorgon ❤

Godmorgon, känner mig på topp, förskyllningen är nästan borta, skönt.
Ska äta frukost nu sen ska jag börja packa inför gamleby! 2 dagar kvar sen fyller jag❤ åkte ner till hamnen igår och fick två snygga tröjor av mamma som tidiga födelsedags presenter❤ När jag kommer hem från gamleby så åker vi upp till Stockholm då jag ska få några efterlängtade seglar plagg ❤