Never give up there`s always a way wwwseglarbruden.blogg.se - may 2013

15:53:41

TAKE A CHANCE, YOU NEVER KNOW WHAT MIGHT HAPPEN <3

Jag älskar detta väder!
Helgen ska spenderas på det bästa sättet, sola, bada och självklart en grym träning får jag hoppas, om det är varmt hela helgen så ska jag segla i short. Gud var skönt hoppas nu på det bästa vädret<3

Kom hem och då har mammas underbara vän lagat pankakor till oss, shit vad goda dom var, mums. Tack Annet!
No provet gick bra, blev iallfall godkänd. Men fick veta att mitt betyg i matte inte blir så bra.....:( men men...<3
Kan inte blogga från min mobil, så inga nya filna bilder..<3

2013-05-30
20:33:06

Gårdagen och dagen;)<3
Hej på er!

Orkade inte slänga in ett inlägg igår, träningen gick sämst orkade inte och blev bara trött på mig själv. Körde fel vägar och fick skotet runt halse hållde på att strypas..men men..
So provet gick inte så bra fick F, så jag måste kommpletera det, fuck.. No har jag imorgon som ni vet muntligt kan typ inget känns det som...

Efter skolan så gick, jag, Ebba, Johanna och Stina på stan sen så mötte vi upp Johannas brorsas barn som hon skulle var barnvakt åt, köpte en ansikskräm, fikade och sen tog vi bussen hem. Johanna och Tuva hängde med hem, vi gjorde orning i trädgården och sen så jagade Tuva mig runt hela huset,haha, Bus unge asså!!!
Imorgon cyklar jag till skolan, huttig tjej (mamma tvingar mig, hon vägrar fylla på mitt busskort)

2013-05-28
18:17:19

plugg plugg och nu ett bubbelbad - <3
Hej på er!<3

Skolan gick okej, kopleterade upp musiken till ett D med Emily vilket jag är nöjd med;)
Efter skolan så tog jag bussen hem med Stina och Linn, tog sällskap med Linn hem snackade en del och så skrattade vi ihjäl oss på bussen,haha.
Imorgon har vi so prov direkt på morgonen, no ska jag göra muntligt på fredag, skönt så hinner jag plugga..
Taggar träning imorgon, vilket jag antagligen har, men nu in i badet efter att ha pluggat so hela eftermiddagen..

2013-05-27
19:17:00

Gårdagens tävling!
hej mina fina läsare!

Tävligen igår gick helt okej, vi körde 4 race. shit vad det blåste och enorma vågor;)
Första dom första racen så fick jag inte igång min start-klocka så jag kom lite efter så när dom andra var uppe vid bojen och skulle köra ner så var jag påväg upp och råkade köra genom målinijen så jag råkade köra igenom starten när laserna skulle starta, opps.. Dom två sista racet gick okej kom en bit efter, välte uppe vid bojen seglet låg i vattnet med båten och den flyter iväg, medans jag kämpar och simmar efter båten då står en gubbe i motor båten och skriker behöver du hjälp vad fan tror han när båten driver iväg, när jag väll fick tag på båten så så skrek jag till gubben, nej det går bra. Men då orkar jag typ inte välta upp båten men fick upp den tillslut och fick fortsätta att köra. Vi körde ungeför i 4 timmar, när vi kom till land så tog jag bort seglet rullade in det fixade och donade ibåten sen så var det pris utdelning kom 6 av 7 zoom 8 och jag har bara seglat min zoom 2 gånger är sjukt nöjd över mig själv<3  Fick en fin bokhal. har tyvärr ingen bild som jag kan lägga upp men ska fixa det.
Den 9 juni så är det nästa sörmlands cup vet inte vart än men ska vara med på den, Det finns 6 styckna sörmlands cuper och ska altagligen vara med på alla om det går, det beror på hur mamma jobbar. Förra året så var jag med på den i nyköping och i oxelösund med optimisten. Oxelösund blev det en 8 plats och i Nyköpingen en 12 plats, tror det var så iallfall eller så var det tvärtom,heehe.<3

2013-05-25
16:18:49

hej hop allihopa!<3
hej mina fina läsare!

Igår sov johanna oss mig vi tittade på film åt chips, dicka och bara chillade framföt tv:n.
Imorse så stack hon till stallet medans jag hängde med ner till hamnen, man fick en visning i en räddnings båt (deras nya) det var jätte häftigt sjukt mycket sladar och saker överallt. Efter detv så åkte vi in till nyköping och köpte mat. Imorgon gäller det är sjukt taggad!!!!

2013-05-24
13:37:50

taggar torshälla på söndag♥♥♥
Hej mina fina läsare♥♥

Slutar skolan om ca 20 min, skönt med helg det behövs verkligen♥
Efterskolan blir det ner till hallen och fixa båten tillsöndagen, är sjukt taggad även fast jag kommer komma sist!♥♥
Nu måste jsg fortsättas plugga, by by♥♥
Ett fint colloge gjort av en fin vän!♥

2013-05-23
17:15:37

Gårdagens träning!
Hej mina fina läsare.

Gårdagens träning gick bra, det blåste på bra stora vågor. Jag skulle träna på att välta för att jag ska vara med och tävla i torshälla på söndag och då är det bra att veta hur jag ska  välta min zoom. Jag kan säga att det var inte lätt jag åkte fram och till baka men till slut så välte jag, det gick bra. På lensen så satt jag väldigt långt fram vilket var dumt av mig för när det är stora vågor ska man sitta långt bak ibåten, men vips så kom det en stor våg och båten välta kom typ underden mem det gick bra, sen så fallde jag av för mycket så båten lutade jätte mycket åt sidan kom inte upp, gjorde kulle byta baklängelse i vatten medans båten flöt iväg. Tredje gången så välte jag av båten igen fötterna glev av hängbanden och så var jag i vattnet igen,haha. När vi kom in till land så hoppade jag av båten, hoppade ner från bryggan, blev nerputtad av emil och tillslut så blev jag ner puttad av nick,haha. Fick bada en hel del igår kan man verkligen säga! Men hade sjukt roligt igår tränade också en hel del på snbba slag köra så högt som möjligt ochb så tränade vi på starter. Har inte alls stora förväntningar på tävlingen, om jag inte kommer sist så är jag imponerad av mig själv, har bara seglat min zoom 2 gånger och det tar tid att lära sig snabba slag. Det är en sån skillnad mot optimisten att segla. Jag räknar med att komma sist men det viktigaste att man har kul och kämpar, och det ska jag göra! Men nu måste jag fortsätta att plugga ska kompletera 5 frågor i son:on i morgon och en karta..

2013-05-22
22:13:37

gahhh mår toppen...
hejhej på er!

Berättar om träningen imorgon, har aldrig haft så kul på en träning som vi hade idag!
Min gamla mobil som blev vatten skadad förra sommaren, funkar nu med mammas batteri i fast hennes gick sönder igår..<3 lycklig saknat min mobil, grät när den funkade,hehe<3

2013-05-22
16:13:00

Träning ikväll.<3
Tjenare mors<3

Är helt död, orkar inget. Skrattar åt allt,haha..
Ikväll blir det seglig, ååh orkar inte men men det är bara att kämpa på, slita och dra, skota och släppa, slå och slå och starta. Det är ju alltid lika kul att segla, på söndag blir det kanske tävling, får se. berättar sen hur det blir.
Sitter och dricker smotthie energi innan träningen.;)

2013-05-21
19:45:16

Trött!!
Hejhej!<3

Har haft frilufs dag i dag, vi gick förmlands leden, sen stanade vi och lagade mat i stormkök vilket gick bra. Fick skjus hem av johannas farmor, när vi kom hem så pluggade vi eller som sakt låg i varsin soffa och tittade på tv och fikade,hehe. Vid 5 åkte mamma och jag ner och köpte vax till båten svamp och annat, imorgon ska båten fixas, men nu ska jag hoppa in i duschen...

2013-05-20
16:54:42

Segling och annat skoj...
Hej mina fina läsare<3

Ligger ut och solar, älskar sommaren.
Skolan flöt på bra jobbade mest svenska måste läsa klart en bok och göra några uppgifter så att jag kan redovisa steget.. Vi planerade också en hel del för imorgon då vi har frilufs dag , vi sak gå sörmlands leden som är 1 mil lång, åå orkar inte.. har värsta tränings verken i benen och i armarna från gårdagens träning,hehe. Ska snart börja träna på gym med mamma behöver mer muskler till seglingen, det blir bara tuffare och tuffare och jag tar det mer seriöst nu än vad jag har gjort tidigare. Vill verkligen bli duktigare och utvecklas på zoom 8 och börja på ett bra gymnasium efter 9:an antagligen något med djur eller segling, får se hur det blir.
Jag hann inte segla optimist så länge och jag ville fortsätta att tävla så då var vi tvungna att köpa en zoom men jag var ändå förstor för optimisten. Zoom 8 är så mycket mer båt och roligare att segla än optimisten men det är bra att böra med optimisten och sen köpa zoom om man då vill fortsätta att segla.! Jag ångrar verkligen inte att vi köpte zoomen, den är bara för grym båt;) Men nu ska jag packa inför imorgon   jag måste bära stormköket vilket är klumping och tar mycket plats..men men...

2013-05-19
20:31:50

PREMIÄRSEGLING MED ZOOM 8 <3
Hej mina fina läsare!

Shit var grymt bra det har gått på träningen idag, först blåste det inte så mycket men sen så vände vinde och det börjde blåsa riktigt ordentligt det gick bra, fick verkligen hänga, båten låg verkligen på kanten när jag seglade, mot tex oprismisterna som inte fick burka någo medans jag och emil fick hänga ut med hela kroppen.
Det andra tränings-racet som vi körede kom jag efter emil och dom andra kom jag sist. På ett race kom efter optimisterna lite pinsamt,haha. Men det var första gången men min zoom 8 och jag är riktigt nöjd över mig själv! Dom första 2 racen så fastnade skoten i mina skor och lite annat trasel men är sjukt nöjd med min premiär segling med zoom 8.
Det är en sån skillnad att segla med en optimist och en zoom 8, zoom 8 är rolig att segla och idag fick jag verkligen kämpa. Har aldrig haft såhär kul på en träning som jag hade idag!
På söndag ska jag tävla i torrshälla, min tränare tyckte att det var en bra ide man lär sig mycket när man tävlar än vad man kan tro. Det blir kanske en träning på onsdag det behöver jag verkligen innan söndagen, fredag eller lördag så ska vi träna i c55 eller var det båda dagarna kom inte ihåg;) Det blir mycket segling den här veckan.!<3
Bilder kommer imorgon! Min data är lite fakt app så kan inte bläddra mellan dom andra bilderna, så det är därför det kanske kommer samma bilder ett tag, men ska försöka fixa det..

2013-05-19
09:04:37

In i duschen nu..
Hej hej på er!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen käka frukost, idag har jag som sakt träning som ni säkert redan visste, hoppas på det bästa uppdatering kommer hur det gick, lovar!

Kanske ska ut och springa på jogersö med mamma, vet inte om jag orkar,haha latmask här..

2013-05-18
19:02:42

Bild på kläderna som jag fick igår<3

16:34:01

I JUST LOVE IT
Hej mina fina läsare!

Ligger ute i solen och bara njuter, nu är det sommar, har varit i stallet och tittat på syrrans första ridlektion hon var jätte duktig. Träffade även Denise där så vi snackade lite och så;)
Imorgon blir det träning, men nu ska jag fortsätta sola, puss och hörs!

2013-05-18
16:03:05

Solar...

2013-05-17
18:04:12

Movie time!
hej hej på er!

Har haft en grym dag, imorse åkte vi till intersport (dom har rea) fick jätte fina flipflopps, nya spring shorts, sandaler och ett par mjukisar.
Har städat huset med Saga och Sugust lagat mat, och bara varit ute och solat, nu ska vi sätta på en film med godis chips och dricka, har även pluggat en del idag:)<3
Det är verkligen sommar värme har gått runt i shorts och linne hela dagen nu är det 21 grader+ , i just love it!!

2013-05-16
19:54:29

Summer is on the way!<3
Hej mina fina läsare<3

Har inte hänt så mycket idag jobbat bild med Bästa Linn och haft matte bonus, ursh hatar matte...
Har kökat pizza och mamma gjorde jätte god äppel och smultron pas, mums mums.
Har gått runt i shorts sen jag kom hem, gud vad skönt sommaren är påväg!
Skrämde Linn när hon gick förbi min tomt, shit vad hon blev rädd,haha:)

Imorgon har vi hemstudiedag så tänkte börja med kursen och läsa klart min svenska bok, steget måste redovisas nästa vecka;( På söndag blir det träning med nya båten, sjukt taggad hoppas att det inte blåser så jätte mycket har inte lust att bada men har ju torrdräkt så det spelar ju inte så stor roll,haha!<3
Kanske ska följa men Linn till ridningen imorgon?<3

2013-05-15
20:28:20

Äntligen klar!
hej på er!

har pluggat i 4 timmar och är äntligen klar har bara några frågor kvar på hkk men dom gör jag muntligt orkar inte skriva dom!;)
Beromursäkt att jag inte uppdaterade igår men pluggade hela eftermiddagen och sen på kvällen då jag tänkte slänga in ett inlägg så gick inte internet;(
Sitter och lyssnar på spotify och chillar är helt död nu, imorgon har jag nått k-pass och på fredag har vi hemstudiedag fan vad chill!!<3

Vi skulle ha haft segling idag, föräldrarna skulle träna oss men igen av oss kunde alla var tvungna att plugga så det blev igen,haha!<3 Men på söndag blir det antagligen segling då ska jag test min nya båt för första gången får se hur det går;) Mamma hade tänkt att jag skulle ut och segla på fredag ensam men jag vill inte ut och segla utan följebåt och en båt som jag bara har seglat när det inte har blåst något (det var inte min båt som jag seglade den gången)
Men om vinden är bra så har jag faktiskt lust att ut och segla får se hur det blir!<3

2013-05-13
16:54:43

pluggar för fullt.....
Hej hej!

Dagen iskolan flöt på bra, satt kvar efter och såg en hemkunskapsfilm som vi var tvungna att se, den var helt okej.
När jag kom hem lagade jag mag och nu sitter jag och pluggar.
Har jätte mycket som ska in den här veckan, hemkunskap som jag idag har börjat med, frilufsliv och bildanalys. Har fullt upp.
Nu måste jag fortsätta plugga, har zoom 8 träning på onsdag, får se om jag hinner..<3

2013-05-12

17:28:15

Trött, men lycklig!<3
Hej hej!

igår fick jag min zoom 8 är så sjukt lycklig, det är några små sprickor fram och bak men dom syns typ inte men det var en gubbe som ska fixa det om några veckor;)<3
fick med ett helt nytt segel (tävlings-seglet), ett träningssegel, roder, senterbord, skot och annat!<3
Idag hade jag segling men gick inte orkade inte och har varit yr hela eftermiddagen;( men nu mår jag bättre!<3
Har tittat på film hela dagen och varit nere vid båten en snabbis;)
Ska hoppa in i duschen nu,byby<3

• VECKANS SCHEMA!
  • MÅNDAG-PLUGGA
  • TISDAG-ORGENTERING (TEST)
  • ONSDAG-ZOOM 8 TRÄNING OCH KANSKE VANLIG TRÄNING VET EJ!
  • TORSDAG-PLUGGA
  • FREDAG-HEMSTUDIEDAG
  • LÖRDAG-CHILLA
  • SÖNDAG- TRÄNING PÅ LÖRDAG ELLER SÖNDAG?

2013-05-11
19:13:17

#världensbästamamma #zoom8

11:13:02

Mot stockholm snart för att köpa båt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hej hej!

om en timme slutar mamma då åker vi till stockholm och köper båt, äntligen, lycklig tjej alltså!
Blir ingen oxelemarknad med shit samma båt är mycket bättre<3
Imorgon taggar jag segling kanske med nya båten eller vi ska försäkra den först så på onsdag får jag antagligen segla med den!!<3

2013-05-11
10:00:05

LÖRDAG <3
tjenaremors;)

Sitter och lyssnar på spotify, har städat hela morgonen snart är vi färdiga (storstädning) Lite senare drar jag och snyrran ner till oxelmarknad en snabbis..

hoppas att ni får en grym dag!

2013-05-10
20:05:56

Kaffe o oboy
hej på er!

Sitter och dricer kaffe oboy, så sjukt gott!
Hängde ner till mormors båt och fixade lite, den kom aldrig ner förra året men iår ska den ner i havet, det ska bli jätte kul. Det är en IF och den är en jätte bra nybörgar båt så om några år så ska jag och brorsan ut och segla med den, längtar redan! Han navegerar och jag styr bästa teamet alltså;)<3
Nån dag ska jag få måla botten och sen ska den ner i havet:D
Ska sätta på en film nu, puss och kram ses på stan;)<3
Ps det är inte den på bilden, men det är en IF

2013-05-10
13:52:20

Värmen = <3
hej mina fina läsare

Älskar sommar vädret det är så skönt, har tillbringat ungefär hela förmiddagen i solen <3
vi har fått mail av en av båtarna i stockholm, mamma skrev och kollade om vi kunde köpa den imorgon. Hoppas att han svara för då åker vi upp imorgon och köper den, det bästa är att båten ligger jätte nära ONE DESIGN så då tänkte vi åka ditt och kolla och kanske köpa något;)<3

Nu ska jag hjälpa syrran och städa och sen laga mat!<3

2013-05-09
20:42:28

Simpson
hej på er!

Sitter just nu och tittar på simpson, har haft träning idag i c55 gick toppen vi var tre lag så vi fick turas om att segla men det gick super bra!<3

När jag kom hem så städade jag syrrans rum (inte klart än) och har läst min svenska bok, hatar att läsa tråkigt..
Det blir ingen båt, för att den som vi skulle köpa dom ångrade sig och syrran skulle börja segla den:(
Men vi tittar på två i stockholm men vi har inte fått något svar än..:( snart är den första sörmland cupen som jag ville vara med på men men jag har ingen båt än tyvärr...:((
På söndag blir det träning men inte hela dagen som idag, idag hade vi träning 9.30 till 14.30 det känns som hela dagen och sen när man kommer hem så är man helt död!<3
bild kommer senare men ni får en bild från förra v.

2013-05-08
16:38:22

åttondemajtvåtusentretton <3
Hej fina läsare!

Har inte hänt så mycket idag ,skolan flöt på bra jobbade mest svenska. Behöver läsa två böker en i engelska och en i svenska så det är de jag ska jobba med imorgon, tråkigt....

Ortgenterigen gick okej igår  fick 3 rätt och 3 fel, men men det är nästa gång som det gäller...
Har träningsverk i smalbenen sen orgenteringen,heheh.

Snart drar vi ner till konstgräset, brorsan har match:)
Bild på dagens outfit kommer senare.<3

2013-05-06
21:12:33

godnatt♥♥♥♥
Hejhej på er★

Har pluggat klart nu känner mig duktig som pluggar hemma det brukar jag inte göra så ofta men man måste ju ta tag iskolan i bland eller igentligen alltid♥♥♥♥
Puss och godnatt :* ♥♥♥♥♥
Bider från i lördags då vi hade grill - fest oss johannna!♥♥
fina vänner♥♥♥♥

2013-05-06
19:44:33

hemma oss johanna♥♥♥♥♥♥
Hej mina fina läsare♥♥♥ Sitter just nu i soffan oss johanna och bloggar på hennes padda, och samtidigt gör en bildanalys★ Dagen har varit lung redovisat engelskan blev godkänd, pluggat svenska en hel del känner att jag ligger lite efter i det. Ska läsa varsin bok i både engelskan och svenskan så det är väll dags att börja läsa snart♥♡ Imorgon blir det orientering på idrotten, urch hatar orientering.....!♥ Men men det är bara att käpma sig igenom det... Ska fortsätta plugga nu, byby♥♥♥

2013-05-05
19:53:29

SKY IS THE LIMET
Hej mina fina läsare <3

Ligger nu i sängen och lyssnar på spotify, tog för en stund sedan en dusch snart drar jag till bästis ska sova över där:)<3

Idag hängde jag med till stallet jag longerade kalle i padocken det var första gången jag har longerat honom själv men ha var jätte lungn.

Måste möta bästis nu by by!

2013-05-04
20:50:23

Film nu med bästa tjejerna!
hej på er!

vet att jag inte har bloggat men har inte orkat och är försskyld.
nu sitter vi och kollar på film och käkar godis och annat gott!

Imorse så hängde jag med bästis till stallet och red Kalle, galopperade på han och han var verkligen jätte fin och super lungn!

2013-05-01
17:29:37

Segling!
Hej på er!
har nyss käkt grillad kyckling och pomes, mums!

Seglingen gick bra, vi tränade mest på att göra slag vi hade ett avstånd och där i mellan skulle vi göra 5 slag.
Vi körede även några starter dom första gick jätte bra men den sista gick inte så bra då spinackern fastnade runt vanten och vi fick inte upp den i tid och då körde dom andra förbi oss,hehe!
Jag äskar att köra med spinackern det är det bästa jag vet det är så jävla kul att styra den men är sämst på att sitta upp spinacker bomen och ta ner den men styra den kan jag och självklart hissa upp den!
Ibörjan var det typ ingen vind då jag seglade med Klara och Nick sen på slutet när Emil skulle han zoom träning så bytte jag båt och seglade med Carl, påslutet så blåste det riktigt mycket (perfekt vind) båten stog på sidan shit var kul vi hade alltså. Vi satte fast oss i motorbåten och käkade en snabb lunch och sen fortsatte vi att segla igen, vi seglade i ungefär 5 timmar. Perfekt alltså <3

När jag kom hem så tog jag en promenad runt danvik med musik i öronen medans tankarna snurrade runt.:)
Ska snart hoppa in i duschen,puss och kram!